Je kunt onze winkels verantwoord bezoeken, bijvoorbeeld voor:

  • een oogmeting door onze opticien.
  • de aanschaf van een bril, zonnebril, lenzen, hoortoestellen of gehoorbescherming.
  • het ophalen van je bestelde bril of lenzen.
  • lenscontrole of -aanpassing bij onze lenzenspecialist.
  • een hoortest of hoortoestel advies van onze audicien.
  • hulp en service, bijvoorbeeld als je bril stuk is of als deze opnieuw moet worden afgesteld.
     

Voor een oogmeting of hoortest adviseren we je om vooraf een afspraak te maken. Dan weet je zeker dat je terecht kunt op het moment dat het jou uitkomt. Maak je afspraak online of bel 088-274 5536 (lokaal tarief).

In de winkel vind je instructies om verantwoord te kunnen winkelen. Deze zijn ontwikkeld door branchevereniging UFON volgens de richtlijnen van het RIVM. Zo is een maximaal aantal klanten tegelijk in de winkel toegestaan (hoeveel klanten welkom tegelijk welkom zijn, staat bij de entree aangegeven) en kunnen we je vragen om even te wachten op een aangewezen plaats of een mondkapje te dragen. 

Dit vragen we van jou:

  • Heb je symptomen van het coronavirus (verkouden, keelpijn, benauwd of andere klachten), stel dan je bezoek nog even uit.
  • Kom zoveel mogelijk alleen of met maximaal met 1 extra persoon.
  • Desinfecteer je handen bij binnenkomst.
  • Houd 1,5 meter afstand van onze medewerkers en elkaar.
  • Pas gerust een bril of zonnebril, maar leg ze in een bakje, zodat we deze eerst kunnen schoonmaken.
  • Betaal met pin en bij voorkeur contactloos.
  • Indien nodig kunnen we je vragen een mondkapje te dragen.
  • Volg altijd de instructies op van onze medewerkers.

Dit doen wij voor een verantwoord bezoek: 

  • Onze opticiens en audiciens werken volgens strenge instructies en de meest veilige werkwijze conform RIVM richtlijnen. 
  • We desinfecteren alle contactpunten en producten na gebruik. 
  • Medewerkers met verkoudheids- of griepklachten blijven thuis.
  • Bij het aanmeten, controleren of afpassen van een bril of hoortoestellen, draagt onze opticien of audicien beschermende middelen. 
  • We houden afstand en zetten geen bril bij je op, maar laten je zelf de bril op- en afzetten bij het afpassen ervan. 
  • De meetruimtes zijn voorzien van hygiëne schermen en alle apparatuur wordt na elk gebruik grondig gereinigd.


Je ziet, we doen er alles aan om voor jou en onze medewerkers een verantwoorde winkelomgeving te creëren. We zien je graag! Houd daarbij wel oog voor elkaar. Samen maken we het verschil.
 

Privé shoppen

Maak jij je extra zorgen omdat je in een kwetsbare groep zit, maar heb je toch een nieuwe bril nodig? Dan openen wij speciaal voor jou de deuren! Buiten reguliere openingstijden kun je dan een privé afspraak maken, waarbij alleen jij in de winkel bent en 1-op-1 met een opticien jouw nieuwe bril kunt uitzoeken. Maak een afspraak via het formulier.
Plan jouw privé afspraak

Veelgestelde vragen:

Algemeen

  • Ik heb snel een oogmeting nodig. Wat kan ik doen?

    Voor een oogmeting kun je weer terecht in al onze winkels. We adviseren je vooraf een afspraak te maken.

  • Zijn de Hans Anders winkels open?

    Onze winkels zijn op de normale openingstijden geopend. Bekijk hier de openingstijden van jouw Hans Anders winkel.

  • Moet ik een afspraak maken?

    Voor een oogmeting, hoortest of afspraak met de contactlensspecialist adviseren we je om vooraf een afspraak te maken. Klanten met een afspraak hebben voorrang. Dat kan online of telefonisch: 088-274 5536 (lokaal tarief). Voor andere zaken kun je geen afspraak maken.

  • Mag ik iemand meenemen?

    Omdat we zoveel mogelijk de anderhalve meter afstand willen hanteren kunnen er een beperkt aantal mensen tegelijk naar binnen in de winkel. Kom daarom als het kan alleen of neem maximaal 1 familielid of begeleider mee.

  • Kan ik contant betalen, of alleen met pin?

    We vragen je om zoveel mogelijk met pin te betalen en bij voorkeur contactloos. Het pinapparaat wordt na elke betaling gereinigd.

(Zonne)brillen shoppen

  • Kan ik brillen passen in de winkel?

    Pas gerust een bril of zonnebril, maar plaats ze niet terug in het rek. Leg ze na het passen in een bakje, zodat we deze eerst kunnen schoonmaken voordat we ze weer in het rek hangen.

  • Kan ik naar de winkel komen met een probleem aan mijn (zonne)bril?

    Ja, je bent welkom in de winkel en hoeft hiervoor geen afspraak te maken. Volg alle instructies op bij de ingang en in de winkel. Onze collega’s staan voor je klaar.

  • Kan ik ook een privé afspraak maken?

    Maak je je extra zorgen omdat je in een kwetsbare groep zit, maar heb je toch een nieuwe bril nodig? Dan openen wij speciaal voor jou de deuren! Buiten reguliere openingstijden kun je dan een privé afspraak maken, waarbij alleen jij in de winkel bent en 1-op-1 met een opticien jouw nieuwe bril kunt uitzoeken. Vul dit formulier in, dan plannen wij een afspraak voor je in.

  • Hoe stellen jullie een bril af op dit moment?

    We houden afstand en zetten geen bril bij je op, maar laten je zelf de bril op- en afzetten bij het afpassen ervan. De opticien draagt beschermende middelen en geeft je duidelijke instructies.

  • Kan mijn nieuwe bril ook thuisgestuurd worden?

    Ja, dat kan als je dat wilt. Koop je een nieuwe bril bij Hans Anders, dan kun je deze ook thuis laten bezorgen. Je bril wordt bij verkoop al goed afgesteld op je gezicht en je hoeft dus niet terug te komen naar de winkel om de bril op te halen. Wel zo makkelijk! We bieden deze handige service aan voor 4,95 per bestelling.

    Zit je nieuwe bril toch niet lekker, heb je vragen over of problemen met de thuisgeleverde bestelling? Je bent natuurlijk van harte welkom in onze winkels. We helpen je graag. 

Contactlenzen

  • Ik wil graag lenzen gaan dragen, kan dat nu?

    Ja, dat kan. Je kunt een afspraak maken met een contactlensspecialist voor het aanmeten van contactlenzen. Je krijgt dan advies op maat en een duidelijke instructie hoe je zelf thuis kunt oefenen met het inzetten en uitdoen van je lenzen. Dit oefenen kan momenteel niet in de winkel.

  • Ik draag al lenzen, maar wil graag hulp of advies, kan dat?

    Ja, je kunt online een afspraak maken met je contactlensspecialist voor controle van je lenzen en je ogen én persoonlijk advies. Blijf je liever thuis, dan kun je gebruik maken van Hulp op Afstand. Je wordt dan teruggebeld door een specialist, die je live al je inhoudelijke vragen over lenzen dragen kunt stellen.

  • Ik heb nieuwe lenzen nodig, maar ik kom liever niet naar de winkel.

    Je kunt je lenzen heel eenvoudig online bestellen. Ze worden dan gratis bij je thuis geleverd. Wel zo makkelijk.

Horen

  • Kan ik voor een hoortest naar de winkel komen?

    Ja dat kan, onze winkels zijn open en onze dienstverlening is zodanig aangepast dat we je een verantwoord winkelbezoek kunnen bieden. Maak alvast online een afspraak met een audicien of bel voor een afspraak met onze klantenservice via 088-274 5536 (lokaal tarief).

  • Ik wil advies van of controle door mijn hoortoestel(len) van de audicien, wat kan ik doen?

    Je kunt veilig terecht in onze winkels voor een 1-op-1 gesprek met de audicien. Blijf je toch liever thuis? Vul dan het formulier in voor Hulp op Afstand. De audicien belt je terug via telefoon of (video)chat.