Wil je persoonlijk hulp of advies op afstand over je zicht of gehoor van een opticien, lensspecialist of audicien? Laat ons weten via onderstaand formulier waarover je advies wilt en hoe je het liefst contact met ons hebt: telefonisch of door te videobellen via Whatsapp. Onze gediplomeerde opticien, audicien of lensspecialist neemt dan contact met je op om live al jouw vragen te beantwoorden!

Let op: Heb je vragen over een bestelling, een afspraak, een reparatie of over online bestellen? Deze vragen kan onze specialist op afstand niet beantwoorden, maar daarvoor kun je terecht bij onze klantenservice via 0800-0075.

Bekijk hier de veelgestelde vragen en antwoorden rondom COVID-19.


Neem contact met mij op:  
 

Veelgestelde vragen

  • Ik heb onlangs mijn bril besteld in de winkel. Kan ik deze nog ophalen?

    Het is helaas niet mogelijk om je nieuwe bril(len) in de winkel op te halen. Uit zorg voor onze klanten en medewerkers zijn onze winkels in Nederland alleen op afspraak te bezoeken voor klanten die dringend hulp nodig hebben met zicht of gehoor. Natuurlijk begrijpen we dat je toch graag jouw nieuwe bril(len) ontvangt. Daarbij helpen we je héél graag, maar dat doen we nu dus wel Anders. Op dit moment werken we hard aan een goede oplossing voor jou, om ervoor te zorgen dat jij je bril(len) snel kunt gaan dragen. Geen zorgen dus, als je e-mailadres bij ons bekend is ontvang je binnenkort via e-mail hoe we dit voor jou willen gaan regelen.

  • Ik heb een afspraak voor een oogmeting staan. Gaat deze afspraak door?

    We voeren tijdelijk geen oogmetingen uit, ter bescherming van onze klanten en medewerkers. Wellicht kunnen we je wel helpen met een vraag of advies over een bril of service. Wij nemen telefonisch contact met je op, om deze in overleg te verplaatsen. Je kunt hierover ook zelf contact opnemen met onze klantenservice via 0800-0075.

  • Waarvoor kan ik nog een afspraak maken?

    Op dit moment is het alleen mogelijk om onze winkels te bezoeken op afspraak. En dat kan in de volgende situaties:

    - Je hebt reeds een bril besteld en je hebt deze dringend nodig, bijvoorbeeld omdat je geen andere hebt.
    - Je bril is stuk en je hebt geen andere bril beschikbaar.
    - Je hoortoestel functioneert niet meer.

    Heb je andere vragen over je bril, lenzen of hoortoestel? Bekijk dan eens onze mogelijkheden voor Hulp op Afstand. Vul het contactformulier en een van onze specialisten neemt contact met je op.

  • Ik heb een afspraak staan voor het aanmeten of controleren van lenzen. Gaat deze afspraak door?

    Is de afspraak vóór 6 april gepland? Dan gaat deze afspraak niet door. Op aanraden van de instanties zijn we tijdelijk gestopt met lenscontroles en lensaanpassingen. Je specialist neemt contact met je op, om de afspraak te verplaatsen.

    Heb je lenzen of lenzenvloeistof nodig? Dan kun je die gemakkelijk en tijdelijk zonder verzendkosten op onze website bestellen. Wil je advies over het gebruik van je lenzen, dan kun je gebruik maken van Hulp op Afstand. Dan wordt je teruggebeld door een specialist. 

  • Ik heb een afspraak gemaakt voor het bijstellen van mijn hoortoestel. Gaat deze afspraak door?

    Heb je dringend hulp nodig, die niet kan wachten? Neem dan contact met ons op via 0800-0075. De afspraak kan niet doorgaan als je verkoudheids- of griepklachten hebt. Je kunt je vragen ook stellen aan een specialist op afstand. Vul dan dit formulier in en de specialist neemt contact met je op via telefoon of videochat. 

  • Mijn hoortoestel is opgestuurd ter reparatie, kan ik deze ophalen in de winkel?

    Bel eerst met de klantenservice via 0800-0075. Indien nodig kunnen zij een afspraak voor je maken in een winkel.

  • Ik heb een afspraak gemaakt voor het afleveren van mijn nieuwe hoortoestel. Gaat deze afspraak door?

    Heb je dringend hulp nodig, die niet kan wachten? Neem dan contact met ons op via 0800-0075. De afspraak kan niet doorgaan als je verkoudheids- of griepklachten hebt. Je kunt je vragen ook stellen aan een specialist op afstand. Vul dan dit formulier in en de specialist neemt contact met je op via telefoon of videochat. 

  • Ik heb een afspraak gemaakt voor het aanpassen van otoplastieken. Gaat deze afspraak door?

    Is de afspraak vóór 6 april gepland? Dan gaat deze afspraak niet door. We zijn tijdelijk gestopt met het aanpassen van otoplastieken. Onze audicien neemt contact met je op, om de afspraak te verplaatsen.

  • Ik heb een afspraak gemaakt voor een hoortest of het aanpassen van hoortoestellen, gaat deze afspraak door?

    Is de afspraak vóór 6 april gepland? Dan gaat deze afspraak niet door. We zijn tijdelijk gestopt met het doen van hoortesten. Onze audicien neemt contact met je op, om de afspraak te verplaatsen.

  • Ik heb een afspraak gemaakt voor een adviesgesprek, vervanging van mijn hoortoestel of intake voor nieuwe hoortoestellen, gaat mijn afspraak door?

    Is de afspraak vóór 6 april gepland en heb je een recept van een KNO-arts of audiologisch centrum? Neem dan contact met ons op via 0800-0075. Indien nodig kunnen zij een afspraak voor je maken in een winkel. De afspraak kan niet doorgaan als je verkoudheids- of griepklachten hebt. 

    Is de afspraak vóór 6 april gepland en heb je geen recept van een KNO-arts of audiologisch centrum? Dan gaat deze afspraak niet door. Onze audicien neemt contact met je op, om de afspraak te verplaatsen.

  • Mijn hoortoestel ligt klaar in de winkel maar ik wil of kan de deur niet uit, wat nu?

    Heb je een hoortoestel (of hoortoestellen) besteld in onze winkel, maar nog niet opgehaald? We bewaren je bestelling natuurlijk voor je in onze winkel zodat je deze op een later moment kunt ophalen.

  • Ik wil gebruik maken van een actie, kan dat?

    Heb je een persoonlijk aanbod gehad of wil je gebruik maken van de landelijke actie? Die verlengen we met 2 weken vanaf het moment dat wij onze reguliere openingstijden weer kunnen hanteren.

  • Ik wil graag advies, kan ik dit krijgen?

    Wil je direct hulp of advies op afstand van een opticien, lensspecialist of audicien? Vul dit formulier in voor Hulp op Afstand en onze specialist neemt zelf contact met je op via telefoon of Whatsapp. Deze kan dan live met je meekijken en al je vragen beantwoorden!

  • Waarom zijn de openingstijden van mijn winkel aangepast?

    Heb je dringend behoefte aan hulp in de winkel over je zicht of gehoor? In onze winkels bieden we momenteel alleen de mogelijkheid om op afspraak één bezoeker per medewerker te ontvangen. Zo zorgen we ervoor dat het contact in de winkel zoveel mogelijk beperkt wordt en kunnen we je toch goed helpen. Voor het maken van een afspraak kun je contact opnemen met onze klantenservice via 0800-0075.

  • Welke hygiënemaatregelen gelden in de winkel?

    Leden van de UFON bieden tijdelijk geen oogmetingen, lenscontroles, hoortesten en gehoorbescherming op maat aan. Wij verwelkomen in onze winkel maximaal één bezoeker per medewerker. Maak hiervoor eerst telefonisch een afspraak. Zo zorgen we ervoor dat het contact in de winkel zoveel mogelijk beperkt wordt en kunnen we je toch goed helpen.

    Houd 1,5 meter afstand van onze medewerkers en elkaar.
    Kom waar mogelijk alleen naar de winkel.
    Blijf thuis als je verkouden bent of griepklachten hebt.
    Desinfecteer je handen bij binnenkomst.
    Raak alleen het product aan dat je nodig hebt.
    Betaal met pin en bij voorkeur contactloos.
    Volg altijd de aanwijzingen op van ons personeel.

    De UFON is belangenbehartiger van filiaalbedrijven en franchiseformules in de optiekbranche en de leveranciers van hoortoestellen.

Hans helpt Anders.