Inlog

Klantenservice

Bij Hans Anders willen we dat jij 100% tevreden bent. Daar doen we dan ook veel voor. Zo hebben we een aantal veelgestelde vragen én onze antwoorden voor je op een rij gezet.

Veelgestelde vragen

22.icon_bril Created with Sketch. Brillen

02.icon_lens Created with Sketch. Lenzen

12.icon_hoortoestel Created with Sketch. Horen

09.icon_gemak Created with Sketch. Online Winkelen

06.icon_bericht Created with Sketch. BTP/LTP

20.icon_oog Created with Sketch. Over Hans Anders

  • Is mijn bril al klaar?

    De levertijd hangt af van de bril die je hebt gekozen. Gemiddeld duurt het 8 werkdagen voordat je nieuwe bril klaarligt. Wil je precies weten op welke dag je je bril kunt ophalen? Vraag het onze klantenservice via het contactformulier. Je krijgt binnen 2 werkdagen antwoord.

  • Wat kost een nieuwe bril?

    Dat hangt helemaal af van het montuur, het glas en de extra opties die je kiest. Kijk voor een indicatie van de prijs eens op onze website brilprijzen.nl.

  • Welke actie loopt er nu ?

    Hans Anders heeft vaak aantrekkelijke acties. Bekijk hier het overzicht van onze lopende actie(s).

  • Hoe weet ik welke sterkte ik nodig heb?

    Heb je onlangs een aankoop bij ons gedaan ? Dan kun je je oogmeetgegevens heel gemakkelijk inzien in je Mijn Hans Anders account. Kom je voor het eerst bij Hans Anders of wil je je ogen opnieuw laten meten? Maak dan online een afspraak bij de Hans Anders winkel bij jou in de buurt.

  • Biedt Hans Anders garantie en verzekeringen?

    Jazeker! Omdat je niet elke dag een bril koopt, wil je zeker weten dat je de juiste keuze maakt. Bij Hans Anders kun je daarop vertrouwen. Zo kun je onder andere gebruikmaken van onze 5x Zeker Garantie. Op onze Servicepagina lees je hier meer over.

  • Wat is de gemiddelde levertijd van mijn lenzen?

    Voor lenzen van ons merk Easy Wear geldt voor 99% van alle bestellingen een levertijd van 1 werkdag. Lenzen van andere merken zoals Acuvue, Biofinity en Dailies hebben een levertijd van 3-5 werkdagen.

  • Welke lenzen draag ik nu?

    Dat kun je nakijken in het Mijn Hans Anders account. Je vindt hier een overzicht van je eerdere bestellingen en kun je eenvoudig je laatste bestelling herhalen. Is je sterkte gewijzigd? Dan pas je dit gemakkelijk zelf aan.

  • Waar kan ik mijn lenzen laten bezorgen?

    Aan huis, in een Hans Anders winkel of op een ander adres. De keuze is aan jou! Heb je je lenzen laten aanmeten in de dichtstbijzijnde Hans Anders winkel, maar zijn ze daar niet op voorraad? Dan laten we je weten wanneer je ze kunt ophalen of bezorgen we ze bij je thuis. Je online bestellingen worden uiteraard ook aan huis bezorgd.

  • Welke actie loopt er nu ?

    Hans Anders heeft vaak aantrekkelijke acties. Bekijk hier het overzicht van onze lopende lenzenactie.

  • Kan ik een afspraak maken voor een oogmeting?

    Natuurlijk! Voor een gratis oogmeting of lenscontrole kun je altijd terecht bij de specialisten van Hans Anders. Maak eenvoudig online een afspraak bij de contactlensspecialist bij jou in de buurt. Voor de gezondheid en verzorging van je ogen is het belangrijk om regelmatig voor controle te komen. Zo kun je eventuele problemen voorkomen. Nadat je lenzen hebt aangeschaft, raden we je daarom altijd aan een afspraak te maken voor een gratis oogcontrole.

  • Zijn de audiciens bij Hans Anders gediplomeerd?

    Bij Hans Anders weten we hoe belangrijk de kwaliteit van uw hoortoestellen en (het advies van) onze audicien voor u is. Daarom werken er bij ons alleen maar gediplomeerde, StAr-geregistreerde audiciens. Zij weten en meten precies welk hoortoestel het beste bij u past. Via een klanttevredenheidsonderzoek houden we continue bij wat onze ‘hoortoestelklanten’ van ons vinden. Gemiddeld beoordelen zij onze kwaliteit met een 8,6!

  • Wat is een StAr-geregistreerde audicien?

    Een StAr-geregistreerde audicien is een audicien die is ingeschreven in het register van de Stichting Audicienregister (StAr). Deze stichting verbetert en bewaakt de kwaliteit van de dienstverlening van audiciens en audicienbedrijven zoals Hans Anders. Zij bewaken bijvoorbeeld de kwaliteit van de vakopleiding tot audicien en stellen de bij- en nascholingseisen vast. Bij Hans Anders wordt u altijd geholpen door een StAr-geregistreerde audicien. U kunt dus altijd vertrouwen op deskundig advies.

  • Wat zijn de stappen naar een goed gehoor?

    Bij Hans Anders zorgen we er binnen een paar stappen voor dat u weer probleemloos hoort. Onze StAr-geregistreerde audiciens geven u deskundig advies en helpen u snel aan een passende hooroplossing voor uw klachten. Bekijk hier het stappenplan naar een goed gehoor.

  • Waar kan ik mijn gehoor laten testen?

    Er zijn in Nederland meer dan 120 Hans Anders winkels waar u uw gehoor kunt laten testen door een gecertificeerd audicien. U kunt eenvoudig online een afspraak maken bij de StAr-geregistreerde audicien bij u in de buurt. De audicien voert de hoortest bij u uit en helpt u bij het kiezen van het ideale hoortoestel.

  • Kan ik bij Hans Anders ook terecht voor gehoorbescherming?

    Jazeker, in alle 250 winkels van Hans Anders kunt u terecht voor universele gehoorbescherming tegen een zeer scherpe prijs. Wilt u gehoorbescherming op maat? Met meer dan 120 verkooppunten in Nederland is er altijd wel een Hans Anders winkel bij u in de buurt waar een StAr-geregistreerde audicien u kan adviseren. Maak eenvoudig online een afspraak.

  • Hoe werkt online bestellen en betalen bij Hans Anders?

    Ook online kun je snel en gemakkelijk een bestelling bij ons plaatsen. Kies het gewenste artikel in de categorie brillen, lenzen, zonnebrillen of horen en bevestig je keuze met de knop ‘Bestellen’. Artikelen die we standaard op voorraad hebben, zoals accessoires of zonnebrillen, worden direct in de winkelmand geplaatst. Bestel je lenzen of een (zonne)bril op sterkte? Dan vragen we je om je oogmeetgegevens in te vullen. Deze vind je op je recept of in het Mijn Hans Anders account. Na het invullen van de oogmeetgegevens worden de lenzen direct in de winkelmand geplaatst. Bestel je een bril, kies dan eerst nog het type glas en de eventuele glasopties. Ben je klaar met winkelen? Dan kun je je bestelling betalen. Een eventuele cadeaubon of kortingsvoucher kun je inwisselen in de winkelmand. Kies vervolgens hoe je online wilt betalen: met creditcard (VISA, MasterCard) of via iDEAL. Hans Anders berekent geen extra kosten voor online betalingen. Het aankoopbedrag wordt bij het bestellen direct verwerkt. Na het betalen en afronden van je online bestelling krijg je een orderbevestiging per e-mail. Je orderhistorie vind je gemakkelijk terug in het Mijn Hans Anders account.

  • Hoe kan ik mijn bestelling annuleren/retourneren?

    Producten die je online bij Hans Anders hebt gekocht kunnen, met uitzondering van brillen op sterkte, binnen 14 dagen na aflevering herroepen worden. Het kan bijvoorbeeld zijn dat het product niet aan je verwachtingen voldoet, er iets is misgegaan met de bezorging of je wilt de bestelling annuleren. Een product dat je online hebt besteld, kan eenvoudig geretourneerd via Mijn Hans Anders. Log in en kies in het volgende scherm ‘Stuur retour’. Hier zie je een overzicht van al jouw bestellingen. Klik op ‘Retour’ en selecteer de artikelen en het aantal stuks dat je wilt terugsturen. Print vervolgens je retourbon uit en stuur deze mee met het pakket. Je kunt er ook voor kiezen om het pakket af te geven in een van onze winkels. Een product kan ook geretourneerd worden met behulp van het formulier herroeping. Je kunt contact opnemen met onze klantenservice middels het online vragenformulier of langs gaan in één van onze winkels.

  • Wat is de gemiddelde levertijd van mijn bestelling?

    Dat hangt af van de producten die je hebt gekocht. Voor lenzen van ons merk Easy Wear geldt voor 99% van alle bestellingen een levertijd van 1 werkdag. Lenzen van andere merken zoals Acuvue, Biofinity en Dailies hebben een levertijd van 3-5 werkdagen. Voor brillen geldt een gemiddelde levertijd van 10 werkdagen / 2 weken. Overige producten worden doorgaans de volgende werkdag verzonden.

  • Hoe maak ik een Mijn Hans Anders account aan?

    Dit doe je tijdens het bestellen. Bij ‘Mijn gegevens’ kun je ervoor kiezen een account aan te maken. Bij iedere volgende online bestelling of het maken van een afspraak kun je gebruikmaken van Mijn Hans Anders account. Je logt in met je klantnummer en wachtwoord. Je klantnummer ontvang je na je online bestelling en vind je terug op de factuur of in de orderbevestiging per e-mail.

  • Hoe vraag ik een (nieuw) wachtwoord aan voor Mijn Hans Anders?

    Bestel je voor het eerst op hansanders.nl? Dan kies je tijdens het bestellen zelf je wachtwoord. Heb je al eens een oogmeting voor een bril/lenzen laten doen in een van onze winkels en wil je deze gegevens gebruiken bij je bestelling, vul dan je klantnummer en e-mailadres in op dit formulier. Je ontvangt binnen een paar minuten een wachtwoord per e-mail (voorwaarde is dat je destijds je e-mailadres in de winkel hebt doorgegeven). Dit formulier gebruik je ook als je je wachtwoord vergeten bent. Om privacyredenen raden we je aan om het toegestuurde wachtwoord direct te wijzigen in het Mijn Hans Anders account.

  • Hoe word ik lid van BTP/LTP?

    Lid worden van het Bril of Lens Totaal Plan gaat heel gemakkelijk met het online aanmeldformulier. Uiteraard ben je ook welkom in een Hans Anders winkel bij jou in de buurt.

  • Kan ik mijn voucher verzilveren in de webshop?

    Jazeker, in de winkelmand kun je je voucher verzilveren. Het bedrag wordt verrekend met het totaalbedrag van je bestelling. Je kunt ook direct naar hansanders.nl/voucher gaan en daarna je bestelling plaatsen.

  • Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?

    Het wijzigen van je adresgegevens doe je snel en gemakkelijk online middels het contactformulier. Voor het wijzigen van rekeninggegevens of een ander type contract kun je een email sturen naar klantenservice@hansanders.nl.

  • Wat is mijn vouchertegoed?

    Voor informatie over het opgebouwde tegoed van je Bril of Lens Totaal Plan kun je bellen met onze klantenservice via het telefoonnummer 0800-0075 .

  • Help, ik ben mijn voucher kwijt. Wat nu?

    Je vouchercode staat genoteerd bij je klantgegevens. Mocht je de voucher niet ontvangen hebben of kwijt zijn, kunnen wij deze code voor je opzoeken wanneer je de bril of lenzen gaat bestellen. Wil je online bestellen, kun je de vouchercode opvragen bij onze klantenservice 0800-0075 of via klantenservice@hansanders.nl. Onze medewerkers helpen je graag verder.

  • Hoe kan het dat Hans Anders zoveel goedkoper is dan andere opticiens?

    Hans Anders heeft zich vanaf het begin sterk gemaakt voor betaalbare producten en daarmee de markt flink uitgedaagd. Door onze volume kunnen we veel inkoopvoordeel behalen. En daar profiteer jij heel erg van! Dit merken we in de vele tevreden klanten.

  • Hoe zit het met kwaliteit en deskundigheid bij Hans Anders ?

    Op dit moment werken er bij Hans Anders 350 gediplomeerde opticiens en audiciens. Al onze medewerkers verstaan hun vak en bieden je de beste oplossing voor goed zicht en gehoor. Is er toch een keer iets niet naar wens? Dan kun je rekenen op onze garanties.

  • Welke garanties en zekerheden biedt Hans Anders ?

    Naast de fabrieksgaranties biedt Hans Anders je standaard de 5x Zeker garantie. Daarmee weet je precies wat je van ons kunt verwachten. Wil je nog meer zekerheid? Dan is er het Bril Garant Plan.

  • In welke winkels kan ik terecht voor brillen, lenzen en hooroplossingen?

    Ontdek hier in welke Hans Anders winkels we brillen, lenzen of hooroplossingen verkopen. We hebben meer dan 250 filialen verspreid door Nederland, dus er is altijd wel een bij jou in de buurt.

  • Wat zijn jullie openingstijden? En zijn jullie ook op zondag geopend?

    De openingstijden zijn per winkel verschillend. Via de winkelzoeker vind je gemakkelijk de openingstijden van de Hans Anders winkel bij jou in de buurt. Wil je zeker weten dat je terechtkunt? Maak dan meteen een afspraak op het tijdstip van je keuze.

Staat jouw specifieke vraag er niet tussen?

Neem dan geheel vrijblijvend contact op met onze klantenservice

0800-0075 Op werkdagen bereikbaar tussen 8:30 - 18:00. Op zaterdag tussen 9:00-17:00.

Contact opnemen

Heb je een vraag? Dan kun je heel eenvoudig een contactformulier invullen. Je krijgt dan binnen 2 werkdagen een reactie.