Meest gestelde vragen over het Bril Totaal Plan

Kan ik mijn Bril Totaal Plan-voucher voor een enkelvoudige bril, gebruiken voor een varifocusbril?
Ja, dat kan. In de winkel kun je kiezen voor een varifocusbril en gewoon gebruik maken van de voordelige Bril Totaal Plan prijs. Het verschil betaal je bij. Om ervoor te zorgen dat je voor je volgende brilaankoop niet hoeft bij te betalen, kun je overstappen naar een Bril Totaal Plan voor een varifocusbril.

Kan ik mijn voucher gebruiken in de webshop?
Ja, wel alleen voor een enkelvoudige bril. Ga hiervoor naar hansanders.nl/voucher en vul uw voucher- en contractnummer in. Deze nummers staan op de voucher.

Wat is het Bril Totaal Plan?
Het Bril Totaal Plan is een gemakkelijke en voordelige manier om je volgende bril te kopen. Je betaalt maandelijks een klein bedrag waarmee je elk jaar of eens in de twee jaar een nieuwe bril koopt.

Hoeveel heb ik al betaald?
In principe betaal je vanaf het moment dat je start met het Bril Totaal Plan, iedere maand een bedrag per automatische incasso. Aan het einde van het door jou gekozen plan (1 of 2 jaar) ontvang je automatisch een voucher waarmee je in de winkel uw bril kunt uitzoeken of online bestellen. Als je tussentijds wilt weten wanneer je de voucher ontvangt, neem dan contact op met onze klantenservice op 0800-0075 (gratis) of per e-mail.

Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?
Je kunt je gegevens online wijzigen via het digitale Bril Totaal Plan wijzigingsformulier. Of schriftelijk met het formulier dat je hebt ontvangen bij de bevestiging van jouw deelname aan Bril Totaal Plan.

Hoe kan ik opzeggen?
Je kunt op elk moment opzeggen via het contactformulier Klantenservice. Of door een brief te sturen naar Hans Anders, t.a.v. Bril Totaal Plan, Postbus 838, 4200 AV Gorinchem. Je ontvangt dan een voucher voor het gedeelte dat je al hebt betaald, die kun je in onze winkel of webshop besteden. Deze voucher is overdraagbaar.  

Is het Bril Totaal Plan overdraagbaar?
Jouw deelname aan het plan is persoonlijk. De voucher die je ontvangt om de bril te bestellen is echter wel overdraagbaar en kan dus door iemand anders worden gebruikt.

Is automatische incasso de enige betaalwijze?
Ja.

Er is een incasso mislukt. Wat nu?
Dan proberen we het de volgende maand opnieuw. Dit betekent wel dat je een maand vertraging oploopt in de betalingen en dat je je voucher een maand later ontvangt. Als er 3 incasso’s achter elkaar zijn mislukt, ontvang je hiervan schriftelijk bericht.

Mijn bril is kapot, maar er is nog geen jaar/twee jaar voorbij
Vraag dan via onze klantenservice een tussentijdse voucher aan. Deze voucher heeft de waarde van het bedrag dat je tot dan hebt betaald. Hiermee kun je tegen de voordelige Bril Totaal Plan prijzen een nieuwe bril met bijbetaling kopen.

Wat zijn de voorwaarden van het Bril Totaal Plan?
Die vind je in de spelregels van het Bril en Lens Totaal Plan.