Maak je je extra zorgen omdat je in een kwetsbare groep zit, maar heb je toch een nieuwe bril nodig? Dan openen wij speciaal voor jou de deuren! Buiten reguliere openingstijden kun je dan een privé afspraak maken, waarbij alleen jij in de winkel bent en 1-op-1 met een opticien jouw nieuwe bril kunt uitzoeken. Vul onderstaand formulier in, dan plannen wij een afspraak voor je in.

 

Veelgestelde vragen:

Brillen

  • Ik heb een nieuwe bril nodig.

    Daar kunnen wij je bij helpen, je kunt in onze winkels terecht. Maak hier alvast een afspraak, dan weet je zeker dat je gelijk aan de beurt bent. Blijf je liever thuis? Dan kun je makkelijk een enkelvoudige bril online bestellen. Of kom privé shoppen buiten reguliere openingstijden. Speciaal voor jou als je je extra zorgen maakt omdat je in een kwetsbare groep zit. Maak daarvoor een afspraak bij onze klantenservice via 088-2745536.

  • Ik heb hulp nodig, maar ik wil liever thuis blijven, is daar een oplossing voor?

    Wil je hulp of advies op afstand van een opticien, lensspecialist of audicien? Vul dit formulier in voor Hulp op Afstand en onze specialist neemt zelf contact met je op via telefoon of Whatsapp. Deze kan dan live met je meekijken en al je vragen beantwoorden!

  • Ik wil gebruik maken van een aanbieding die ik vóór de winkelsluiting had ontvangen, kan dat?

    De actie 50% korting of 2e en 3e bril gratis geldt weer van 2 t/m 17 mei 2020. Heb je een persoonlijk aanbod gehad voordat de winkels dicht gingen? Houd dan in de komende weken je mailbox en brievenbus in de gaten. We zorgen dat je daar binnenkort alnog gebruik van kunt maken.

  • Mijn bril is kapot. Kan ik daarvoor naar de winkel komen?

    Hè, dat is vervelend! Geen probleem, je kunt in onze winkels terecht en onze medewerkers zullen je waar ze kunnen helpen je bril te repareren. Blijkt reparatie niet mogelijk, dan kun je in de winkel ook terecht voor het uitzoeken en aanmeten van een nieuwe bril. 

  • Mijn bril is klaar, maar ik kom toch liever niet naar de winkel. Kan deze naar mijn thuisadres worden gestuurd?

    Ja dat kan! Neem daarvoor contact op met onze klantenservice via 088-2745536, dan kunnen zij dit voor je regelen.

  • Ik heb mijn bril opgestuurd voor reparatie naar het hoofdkantoor, wordt deze terug gestuurd naar mijn huisadres of naar de winkel nu deze weer open is?

    We sturen je bril na reparatie naar je huisadres. Heb je na ontvangst van je bril toch nog hulp nodig? Neem dan gerust opnieuw contact op met onze klantenservice via 088-2745536, of kom langs in de winkel voor hulp.

  • De termijn van 5 x anders garantie is verlopen maar de winkel was dicht kan is hier alsnog gebruik van maken?

    Ja, daar gaan we bij Hans Anders heel coulant mee om. Wij zijn namelijk pas tevreden als jij het bent. Neem contact op met de klantenservice via 088-2745536 of maak een afspraak in de winkel, dan zoeken we samen naar een passende oplossing.

  • Mijn BGP is verlopen in de periode dat de winkel dicht was, kan ik hier alsnog gebruik van maken?

    Ja, daar gaan we bij Hans Anders heel coulant mee om. Neem contact op met de klantenservice via 088-2745536 of maak een afspraak in de winkel, dan zoeken we samen naar een passende oplossing.

  • Ik had een waardebon voor 10% korting na afloop van mijn BGP, kan ik daar nog gebruik van maken?

    Liep je BGP af voor of in de 2 maanden dat de winkels dicht waren? En heb je gedurende de looptijd geen schade, diefstal of verlies geclaimd? Dan krijg je binnenkort van ons alsnog een waardebon per post toegestuurd waarmee je extra korting krijgt.

  • Ik heb in de gesloten periode een bril gekocht op mijn oude sterkte maar ik zou toch graag mijn ogen gemeten willen hebben, wanneer mijn sterkte gewijzigd is vervangen jullie dan de glazen?

    Ja, daar gaan we bij Hans Anders heel coulant mee om. Wij zijn namelijk pas tevreden als jij het bent. Neem contact op met de klantenservice via 088-2745536 of maak een afspraak in de winkel, dan zoeken we samen naar een passende oplossing.

Lenzen

  • Ik wil een afspraak maken voor het aanmeten of controleren van mijn lenzen.

    Daar kunnen wij je bij helpen, je kunt in onze winkels terecht. Maak hier alvast een afspraak, dan weet je zeker dat je gelijk aan de beurt bent. Blijf je liever thuis en heb je lenzen of lenzen of lenzenvloeistof nodig? Dan kun je die gemakkelijk en tijdelijk zonder verzendkosten op onze website bestellen. Wil je advies over het gebruik van je lenzen, dan kun je gebruik maken van Hulp op Afstand. Dan wordt je teruggebeld door een specialist.

  • Ik heb nieuwe lenzen nodig.

    Je kunt eenvoudig lenzen bestellen via onze website. Die worden dan met de post (tijdelijk gratis) thuisbezorgd. Natuurlijk ben je ook in de winkel welkom om lenzen te kopen.

  • Ik wil graag advies van een contactlensspecialist, is daar een oplossing voor?

    Daar kunnen wij je bij helpen, je kunt in onze winkels terecht. Maak hier alvast een afspraak, dan weet je zeker dat je gelijk aan de beurt bent. Blijf je liever thuis en wil je hulp of advies op afstand van een lensspecialist? Vul dit formulier in voor Hulp op Afstand en onze specialist neemt zelf contact met je op via telefoon of Whatsapp. Deze kan dan live met je meekijken en al je vragen beantwoorden!

  • Mijn Lens Totaal Plan bestelling wordt in de winkel afgeleverd. Wanneer kan ik deze ontvangen?

    Heb je al bericht ontvangen dat je bestelling klaarligt in de winkel? Dan kun je deze natuurlijk komen ophalen. 

Horen

  • Mijn hoortoestel is opgestuurd ter reparatie, kan ik deze ophalen in de winkel?

    Heb je al bericht ontvangen dat de reparatie is afgerond? Zo ja, dan kun je een afspraak maken in de winkel om deze op te halen.

  • Kan ik opnieuw terecht in de winkel voor een hoortest of het aanpassen van hoortoestellen?

    Ja dat kan, onze winkels zijn open en onze dienstverlening is zodanig aangepast dat we je een verantwoord winkelbezoek kunnen bieden. Maak alvast online een afspraak of bel voor een afspraak met onze klantenservice via 088-2745536.

  • Mijn hoortoestel ligt klaar in de winkel maar ik wil of kan de deur niet uit, wat nu?

    We bewaren je bestelling voor je in onze winkel zodat je deze op een later moment kunt ophalen.

  • Ik wil graag advies, kan ik dit krijgen?

    Je kunt terecht in onze winkels. Blijf je toch liever thuis? Dan bieden we Hulp op Afstand aan van een audicien via telefoon of (video)chat.

  • Mijn hoortoestel is kapot. Waar kan ik nu terecht?

    Je kunt terecht in onze winkels. Blijf je toch liever thuis? Dan bieden we Hulp op Afstand aan van een audicien via telefoon of (video)chat.

Afspraken

  • Kan ik weer zonder afspraak in de winkel terecht?

    Dat kan, alleen om zeker te weten dat we je kunnen helpen op de tijd die jou uitkomt, adviseren we toch om een afspraak in te plannen. Op dit moment kunnen we 1 klant per medewerker tegelijk helpen in de winkel, mocht iedereen dus al bezig zijn, kan het zijn dat je even moet wachten.

  • Waarvoor kan ik nog een afspraak maken?

    Je kunt weer voor al onze services een afspraak maken. Dat betekent dat je terecht kunt voor een oogmeting, lenscontrole, of aanpassingen, een hoortest of het aanmeten van otoplastieken (gehoorbescherming op maat).

  • Kan ik opnieuw terecht in de winkel voor een oogmeting?

    Ja dat kan, onze winkels zijn open en onze dienstverlening is zodanig aangepast dat we je een verantwoord winkelbezoek kunnen bieden. Blijf je toch liever thuis? Dan bieden we Hulp op Afstand aan van een opticien via telefoon of (video)chat. Of kom privé shoppen buiten reguliere openingstijden. Neem daarvoor contact op met onze klantenservice via 088-2745536.

  • Ik wil een afspraak maken voor het aanmeten of controleren van mijn lenzen.

    Daar kunnen wij je bij helpen, je kunt in onze winkels terecht. Maak hier alvast een afspraak, dan weet je zeker dat je gelijk aan de beurt bent. Blijf je liever thuis en heb je lenzen of lenzen of lenzenvloeistof nodig? Dan kun je die gemakkelijk en tijdelijk zonder verzendkosten op onze website bestellen. Wil je advies over het gebruik van je lenzen, dan kun je gebruik maken van Hulp op Afstand. Dan wordt je teruggebeld door een specialist.

Overig

  • Welke hygiënemaatregelen gelden in de winkel?

    Leden van de UFON bieden tijdelijk geen lenscontroles en gehoorbescherming op maat aan. Wij verwelkomen in onze winkel maximaal één bezoeker per medewerker. Maak hiervoor bij voorkeur een afspraak. Zo zorgen we ervoor dat het contact in de winkel zoveel mogelijk beperkt wordt en kunnen we je toch goed helpen.

    • Houd 1,5 meter afstand van onze medewerkers en elkaar.                                                                 
    • Kom waar mogelijk alleen naar de winkel.                                                                                              
    • Blijf thuis als je verkouden bent of griepklachten hebt.                                                                            
    • Desinfecteer je handen bij binnenkomst.                                                                                         
    • Raak alleen het product aan dat je nodig hebt.                                                                               
    • Betaal met pin en bij voorkeur contactloos.                                                                                     
    • Volg altijd de aanwijzingen op van ons personeel.                                                                                                   

    De UFON is belangenbehartiger van filiaalbedrijven en franchiseformules in de optiekbranche en de leveranciers van hoortoestellen.

  • Kan er weer met contant geld betaald worden?

    We adviseren voor jouw en onze veiligheid nog steeds om met pin of contactloos te betalen.