Ook nu je weer welkom bent in onze winkels, kunnen er redenen zijn waarom je de deur niet uit kan of mag. Dat begrijpen we natuurlijk. Daarom blijven onze opticiens, audiciens en contactlensspecialisten ook op afstand voor je klaar staan. Heb je vragen over je zicht of gehoor en staat het antwoord niet onderaan deze pagina bij 'veelgestelde vragen', laat dan via onderstaand formulier weten waarover je advies wilt en hoe we contact met je kunnen opnemen. Onze specialist beantwoordt dan live al jouw vragen!


Neem contact met mij op:  
 

Veelgestelde vragen:

Algemeen

  • Ik heb snel een oogmeting nodig. Wat kan ik doen?

    Voor een oogmeting kun je weer terecht in al onze winkels. We adviseren je vooraf een afspraak te maken.

  • Zijn de Hans Anders winkels open?

    Onze winkels zijn op de normale openingstijden geopend. Bekijk hier de openingstijden van jouw Hans Anders winkel.

  • Moet ik een afspraak maken?

    Voor een oogmeting, hoortest of afspraak met de contactlensspecialist adviseren we je om vooraf een afspraak te maken. Klanten met een afspraak hebben voorrang. Dat kan online of telefonisch: 088-274 5536 (lokaal tarief). Voor andere zaken kun je geen afspraak maken.

  • Mag ik iemand meenemen?

    Omdat we zoveel mogelijk de anderhalve meter afstand willen hanteren kunnen er een beperkt aantal mensen tegelijk naar binnen in de winkel. Kom daarom als het kan alleen of neem maximaal 1 familielid of begeleider mee.

  • Kan ik contant betalen, of alleen met pin?

    We vragen je om zoveel mogelijk met pin te betalen en bij voorkeur contactloos. Het pinapparaat wordt na elke betaling gereinigd.

(Zonne)brillen shoppen

  • Kan ik brillen passen in de winkel?

    Pas gerust een bril of zonnebril, maar plaats ze niet terug in het rek. Leg ze na het passen in een bakje, zodat we deze eerst kunnen schoonmaken voordat we ze weer in het rek hangen.

  • Kan ik naar de winkel komen met een probleem aan mijn (zonne)bril?

    Ja, je bent welkom in de winkel en hoeft hiervoor geen afspraak te maken. Volg alle instructies op bij de ingang en in de winkel. Onze collega’s staan voor je klaar.

  • Kan ik ook een privé afspraak maken?

    Maak je je extra zorgen omdat je in een kwetsbare groep zit, maar heb je toch een nieuwe bril nodig? Dan openen wij speciaal voor jou de deuren! Buiten reguliere openingstijden kun je dan een privé afspraak maken, waarbij alleen jij in de winkel bent en 1-op-1 met een opticien jouw nieuwe bril kunt uitzoeken. Vul dit formulier in, dan plannen wij een afspraak voor je in.

  • Hoe stellen jullie een bril af op dit moment?

    We houden afstand en zetten geen bril bij je op, maar laten je zelf de bril op- en afzetten bij het afpassen ervan. De opticien draagt beschermende middelen en geeft je duidelijke instructies.

  • Kan mijn nieuwe bril ook thuisgestuurd worden?

    Ja, dat kan als je dat wilt. Koop je een nieuwe bril bij Hans Anders, dan kun je deze ook thuis laten bezorgen. Je bril wordt bij verkoop al goed afgesteld op je gezicht en je hoeft dus niet terug te komen naar de winkel om de bril op te halen. Wel zo makkelijk! We bieden deze handige service aan voor 4,95 per bestelling.

    Zit je nieuwe bril toch niet lekker, heb je vragen over of problemen met de thuisgeleverde bestelling? Je bent natuurlijk van harte welkom in onze winkels. We helpen je graag. 

Contactlenzen

  • Ik wil graag lenzen gaan dragen, kan dat nu?

    Ja, dat kan. Je kunt een afspraak maken met een contactlensspecialist voor het aanmeten van contactlenzen. Je krijgt dan advies op maat en een duidelijke instructie hoe je zelf thuis kunt oefenen met het inzetten en uitdoen van je lenzen. Dit oefenen kan momenteel niet in de winkel.

  • Ik draag al lenzen, maar wil graag hulp of advies, kan dat?

    Ja, je kunt online een afspraak maken met je contactlensspecialist voor controle van je lenzen en je ogen én persoonlijk advies. Blijf je liever thuis, dan kun je gebruik maken van Hulp op Afstand. Je wordt dan teruggebeld door een specialist, die je live al je inhoudelijke vragen over lenzen dragen kunt stellen.

  • Ik heb nieuwe lenzen nodig, maar ik kom liever niet naar de winkel.

    Je kunt je lenzen heel eenvoudig online bestellen. Ze worden dan gratis bij je thuis geleverd. Wel zo makkelijk.

Horen

  • Kan ik voor een hoortest naar de winkel komen?

    Ja dat kan, onze winkels zijn open en onze dienstverlening is zodanig aangepast dat we je een verantwoord winkelbezoek kunnen bieden. Maak alvast online een afspraak met een audicien of bel voor een afspraak met onze klantenservice via 088-274 5536 (lokaal tarief).

  • Ik wil advies van of controle door mijn hoortoestel(len) van de audicien, wat kan ik doen?

    Je kunt veilig terecht in onze winkels voor een 1-op-1 gesprek met de audicien. Blijf je toch liever thuis? Vul dan het formulier in voor Hulp op Afstand. De audicien belt je terug via telefoon of (video)chat.