1.

Niet tevreden? Gratis montuur

Gratis een ander montuur als je niet tevreden bent.

2.

Sterkte veranderd? Gratis glazen!

Gratis nieuwe glazen als je sterkte binnen een jaar sterk verandert.

3.

Ruilen kan altijd

Multifocale glazen of lenzen ruilen als je er écht niet aan kunt wennen.

4.

Thuis monturen uitproberen

Drie monturen thuis uitproberen.

5.

Niet goed, geld terug

Heb je een klacht, dan bieden wij een oplossing.

gratis montuur

1. Gratis een ander montuur als je toch niet tevreden bent

Met deze garantie weet je zeker dat je het juiste montuur koopt. Want zit het montuur toch niet lekker, of ben je er om een andere reden toch niet helemaal tevreden mee, dan mag je het montuur binnen twee weken na het ophalen van de bril eenmalig ruilen voor een ander montuur.

Is dat nieuwe montuur duurder dan je oorspronkelijke aankoop? Dan betaal je het verschil bij. En kies je voor een goedkoper montuur dan ontvang je het verschil terug. Dat vinden wij wel zo eerlijk. Het montuur dat je wilt ruilen mag natuurlijk niet beschadigd zijn.

gratis nieuwe glazen

2. Gratis nieuwe glazen als je sterkte binnen een jaar sterk verandert.

Met deze garantie weet je zeker dat je bril of lenzen de juiste sterkte hebben. Als onze opticien vaststelt dat je oogsterkte binnen een jaar na het aanmeten van glazen of lenzen per oog sterk is veranderd met 0,75 dioptrie of meer, dan vervangen wij kosteloos de brilglazen of contactlenzen.

Tegen bijbetaling kun je dan kiezen voor een ander montuur en/of extra glasopties. De garantie geldt niet als je oogsterkte is veranderd door ziekte, operatie of medicatie die invloed heeft op je ogen. De garantie geldt ook niet als je oogsterkte anders is tijdens zwangerschap en bij gebruik naast of ter vervanging van vormstabiele (harde) lenzen.

ruilen glazen en ruilen

3. Multifocale glazen of lenzen ruilen als je er écht niet aan kunt wennen.

Het is even wennen, een nieuwe varifocus bril. Als je niet kunt wennen, niet tevreden bent met je nieuwe multifocale glazen en ze zijn onbeschadigd, dan mag je ze binnen 2 maanden ruilen voor een ander type multifocale glazen met dezelfde glasopties. Tegen bijbetaling kun je een duurder type multifocaal glas kiezen en/of extra glasopties. Of je neemt een bril met enkelvoudige glazen én een aparte leesbril met dezelfde glasopties.

Als de kosten voor deze bril(len) lager zijn dan de multifocale bril die je in eerste instantie kocht, dan krijg je het verschil terug. Bij een hogere prijs betaal je bij. Bij multifocale contactlenzen heb je een gewenningsperiode van één maand.

drie monturen uitproberen

4. Drie monturen thuis uitproberen.

Handig: neem gerust 3 monturen mee naar huis. Fijn als je wilt zien of het montuur bij je kleding past. Of om je familie en vrienden om hun mening te vragen. En om goed te ervaren hoe het montuur zit.

Tegen betaling van een borg mag je gedurende één week drie monturen mee naar huis nemen om op je gemak te passen. De borg is gelijk aan de prijs van de monturen. Je betaalt de borg in de winkel nadat je de monturen hebt uitgezocht. Als de monturen binnen één week onbeschadigd worden geretourneerd ontvang je de borg retour. Na het verstrijken van de afgesproken termijn vervalt de borg.

geld terug bij hans anders

5. Niet goed, geld terug.

Heb je een klacht, dan bieden wij een oplossing. En ben je ondanks alles toch niet tevreden, dan krijg je je geld terug. Je kunt tot 3 maanden nadat je je bril bij onze winkel hebt opgehaald of je webbestelling hebt ontvangen, gebruik maken van deze garantie.

Als je aanspraak maakt op deze garantie beoordelen we eerst de klacht en bieden een passende oplossing aan voordat we overgaan tot retourbetaling.

Voorwaarden niet-goed-geld-terug-garantie

Wanneer je met een bril terugkomt en aanspraak doet op deze garantie, moet de bril onbeschadigd zijn. Dit geldt zowel voor het montuur als de glazen. De bril waarvoor je aanspraak doet op de garantie nemen wij retour en wordt eigendom van Hans Anders. 

Voor brillen die zijn gekocht met zorgvergoeding, ontvang je het bedrag dat je zelf hebt betaald retour. De zorgdeclaratie maken wij ongedaan. 

Heb je je bril gekocht via de webshop en wil je aanspraak maken op de garantie? Dan maak je in Mijn Hans Anders een retourmelding aan. 

Je ontvangt je bedrag binnen 4 weken retour op je bankrekening. De garantie geldt niet voor contactlenzen en zonnebrillen zonder sterkte. Wij behouden ons het recht voor om de ‘niet goed, geld terug’ voorwaarden tussentijds aan te passen of aan te vullen. 

Voor overige directe verkoopproducten (zoals universele gehoorbescherming, zonnebrillen zonder sterkte, lenzen, lenzenvloeistof, brillenkoordjes etc) geldt dat ze alleen in aanmerking komen voor deze garantie als ze ongedragen zijn, danwel in een ongeopende verpakking zitten.